Articles Tagged with maisto papildai

vitaminai

Vitaminai ir mineralai

vitaminaiVitaminai ir mineralai – maisto papildai, kurie vartojami organizamo stiprinimui. Rekomenduojama šaltuoju metų sezonu ar nusilpus imuninei sistemai vartoti papildus, nes dėl klimato žiemą su maistu organizmui gaunamų mineralų nepakanka. Šiandien, aptarkime vitaminų rūšis ir kada reikėtų juos vartoti?

Pasitarti su vaistininku arba gydytoju

Žiemą šviežios daržovės neauga mūsų klimato zonoje, o parduotuvėje dažniausiai atvežamos jau apipurkštos chemikalais, todėl jos gali daugiau pakenkti, nei pagelbėti. Tad žiema yra kritinis laikas, tuomet organizmas bando naudoti vasarą sukauptą rezervą. Tačiau paklauskime savęs – ar mūsų mityba vasarą buvo visavertė? Uždavus šį klausimą daugelis kritikų, esą visas reikiamas medžiagas įsisaviname su maistu, nutyla.

Rudenį pradeda trumpėti dienos, slogūs vakarai ilgėja ir pamažu į namus ateina rudeninė depresija – jaučiame nuolatinį nuovargį, mieguistumą ir bendrą silpnumą? Tokiu metu būtų pravartu pasidomėti šokių pamokų tvarkaraščiu ar kita mėgstama veikla ir pasitarti su mediku dėl papildų.

Šioje vietoje saviveikla nerekomenduotina, nes papildams galioja ta pati taisyklė kaip ir viskam gyvenime – kas per daug tas nesveika. Juolab, kad vitaminai žmogui turėtų būti renkami individualiai, atsižvelgiant į unikalius jį veikiančius veiksnius.

Pagrindiniai vitaminai

Vitaminai geriami bendrai savijautai palaikyti, tarkim, vitaminai moterims arba vitaminai vyrams, vitaminai vaikams. Jie turėtų būti renkami pagal amžiaus grupę ir lytį, nes juose yra visas mineralų kompleksas, reikalingas tam tikram žmogaus gyvenimo tarpsniui.

Taip pat mineralų šaltinis pildomas tikslingai pagal vienos raumėnų ar sistemos grupės negalavimus. Pavyzdžiui, vitaminai plaukams, vitaminai akims, lūžinėjant nagams – vitaminai nagams, vitaminai odai, vitaminai sirdziai ar vitaminai sanariams.

Taip pat rekomenduojami vitamai, kuriuos reikia gerti tam tikru gyvenimo periodu. Tarkim, dėl vaisiaus vystymosi rekomenduojami vitaminai nesciosioms, kurie yra papildyti kūdikiui gyvybiškai svarbia folio rūgštimi. Taip pat senjorams ar studentams siūlomas specialus vitaminų kompleksas.

Tačiau patys pagrindiniai vitaminai, kurie įeina į visus čia išvardintus kompleksus yra vitaminai b. Todėl kartais galima rinktis tik vieną vitaminą. Tarkim, vitaminas B2 ir B3 yra energijos ir augimo šaltinis. Medžiagų apykaitai pagelbės B5, o B12 yra gyvybiškai būtinas raudonųjų kraujo kūnelių gamybai ir centrinei nervų sistemai.

maistas sportui

Maistas sportui: auksinės svorio mažinimo taisyklės

 

maistas sportui Nutukimas – XXI a. Dievo rykštė, medikai jau seniai skambina pavojaus varpais, kad viršsvoris gali tapti daugelio rimtų ligų priežastimi. Visgi, žmonių, turinčių viršsvorio, skaičius nuolatos auga visame pasaulyje ir panašu, kad tokia situacija džiugina farmacininkus, kurie nuolatos siūlo išmėginti vieną ar kitą svorio mažinimo preparatą. Deja, šiandien nėra jokių stebuklingų tablečių ar mikstūrų, kurios padėtų greitai ir lengvai atsikratyti nepageidaujamų kilogramų. Jei norite sulieknėti, reikia laikytis trijų pagrindinių ir nelaužomų taisyklių: sveika ir subalansuota mityba, fizinis aktyvumas ir tinkamai parinktas maistas sportui.

Svorio metimo esmė – sunaudojamų ir išeikvojamų kalorijų kontroliavimas. Gal skamba sudėtingai, tačiau tai padaryti nėra sudėtinga: savo svorį reikia padauginti iš 24.5, gautas skaičius yra suvartojamų dienos kalorijų norma. Pavyzdžiui, jei žmogus veria 90 kg, jo dienos kalorijų norma yra 2205 kcal. Jei laikantis tokio rėžimo svoris nekrenta pirmas tris savaites, reikia suvartojamas kalorijas sumažinti 300 kcal. Kita vertus, nereikia persistengti, per savaitę galima numesti ne daugiau nei 1 kg, kitu atveju numesti kilogramai gali grįžti.

Subalansavus mitybą, nereiktų pamiršti ir fizinio krūvio. Jei viršsvoris didelis, geriau treniruotis, prižiūrint treneriui, kuris sukurs individualią treniruočių programą, atitinkančią žmogaus fizinį pasirengimą ir sveikatos būklę. Be to, jis parinks ir tinkamus sporto papildus. Maistas sportui gali padėti ne tik greičiau pasiekti norimus rezultatus, bet ir pagerinti bendrą savijautą, pakelti tonusą, sumažinti raumenį įtempimą ir skausmą. Tiesa, reiktų atminti, kad maistas sportui efektyviausiai pradeda veikti po 3-6 mėn. reguliaraus jų vartojimo.

Būtina atminti:

  1. Niekada nesilaikykite žurnalinių dietų. Jų rezultatas trumpalaikis ir numesti kilogramai grįžta su kaupu;
  2. Mitybos planas – tai planas visam gyvenimui, o ne trumpalaikė dieta;
  3. Nepamirškite pusryčių, tai svarbiausias dienos valgis. Valgykite sveikai ir sočiai;
  4. Turėkite „laisvadienius“: kas dvi savaites darykite tinginio dieną, jos metu galite valgyti viską, ko tik norisi, tačiau po jos turite iš karto grįžti prie savo mitybos;
  5. Maistas sportui nėra maisto pakaitalas, todėl jį derinkite prie savo mitybos plano, o ne priešingai;
  6. Niekada nepirkite maisto papildų iš antrų rankų, įsigykite juos specializuotoje parduotuvėje, atminkite, kad skūpus moka du kartus;
  7. Visada prisiminkite, kad sveikata – didžiausias turtas, negailėkite jai nei laiko, nei pinigų.
maisto pakaitalas

Lieknėkite natūraliai su maisto papildais-pakaitalais

maisto pakaitalasMūsų tauta yra nutukusi. Turėdami tokius puikius gamtinius resursus mes, lietuviai, vis tiek sugebėjome taip sujaukti savo mitybą, kad dabar esame viena labiausiai nutukusių tautų Europoje, o pagrindinė mūsų mirtingumo priežastis yra kraujotakos sutrikimai. Galime laisvai išsivaduoti iš tokio įvaizdžio, bet… kaip gi cepelinai?.. Juk pasižadėjome suvalgyti 7 ir pagerinti giminės rekordą! Jeigu tokio mūsų problemos, tai apie lieknėjimą galime pamiršti ir tyliai laukti mirties nuo infarkto, aterosklerozės ir kitų baisių ligų. Arba veikti jau dabar ir išbandyti tai, kas mums dar nežinoma.

Grikių dieta? Pomidorų dietą? Kibirai salotų? Kažin, ar tai geriausias variantas, nes po tų keleto dienų šių mums kas dieną reikalingų medžiagų pusmetį į burną paimti negalime. Jei nėra valios sureguliuoti mitybą, yra kitas būdas – vartoti maisto papildus-pakaitalus. Kas tai yra?

Maisto papildai-pakaitalai yra milteliai, kuriuos užpylę vandeniu ir suplakę gauname pilnavertį kokteilį, pakeičiantį dienos pietų – sriubos ir dviejų cepelinų – kompleksą. Čia pietums. Pusryčiams vienas maišelis pakeičia du sumuštinius ir kiaušinienę su dešrelėmis. Vakarienei pakeičia kepsnį su bulvėmis ir skardine alaus. Taip, jie tokie maistingi, kad išgėrę 350 ml. kokteilio nenorime valgyti bent 2-3 valandas, o visas reikalingas medžiagas gauname. Maisto papildai-pakaitalai yra įvairių skonių, todėl tai nėra eilinė grikių dieta su įgrystančiu skoniu jau kitą dieną. Galite susiplakti šokoladinį kokteilį, vanilinį ar braškinį. Tokiu būdu išvengsite monotonijos.

Kame čia šuo pakastas? Kodėl toks būdas lieknėti yra toks „stebuklingas“? Jei nemiegojote per biologijos pamokas mokykloje, turėtumėte prisiminti, kad žmogui per dieną reikia suvartoti 2000 kilokalorijų energijos (maisto). Kai žmogus gauna daugiau kalorijų, organizmas nepajėgus jų priimti ir pradeda kaupti juodai dienai. Spėkite, kur jo atliekamų kalorijų slėptuvė? O gi riebalinis sluoksnis, kuris didėja sulig kiekvienu kartu, kai suvartojame daugiau energijos, nei sudeginame.

2000 kilikalorijų žmogus gauna suvartojęs 4 maisto papildų-pakaitalų kokteilius per dieną pusryčiams, priešpiečiams, pietums ir vakarienei. Kadangi nesijaučia alkanas, skrandžio prisikišti nereikia. Tokiu būdu organizmas nekaupia atsargų. Jei jis yra didelis ir turi nešti ne tik raumenis, bet ir riebalus esant net ir nedideliam judėjimui, pradedami naudoti rezerviniai riebalai, sukaupti „juodai dienai“. Tik reikia daug vandens išgerti. Tokiu būdu po truputį deginami riebalai ir taip jų atsikratome. Nereikia jokių ypatingų sportų ir mankštų. Pakanka per dieną užlipti kelis kartus laiptais, pasivaikščioti iki artimiausios parduotuvės pėsčiomis, jei nereikia apsikrauti pirkiniais, išvesti šunį ir nuvesti jį ne už kampo o už kelių namų kampų… To pilnai pakanka, kad būtų pradėti deginti nereikalingi riebalai. Išbandykite. Per savaitę tokio maisto pakaitalo-papildo reikia vartoti tik 5 dienas. Savaitgalį vėl galėsite kirsti cepelinus… Jei tik tie numesti keli šimtai gramų, ar kilogramas nepadės jums susivokti, kad toks maitinimasis prie gero neprives…