Elektroninės komercijos rinkoje ši dilema visada buvo viena iš pagrindinių. Kas geriau – patogus valdymas, ar įspūdingas ir unikalus vaizdas, nauja naršymo patirtis? Patogumas šioje vietoje nugalėjo daug kartų, tačiau dizainas irgi liko ne paskutinėje vietoje. Kodėl?
Eshopų kūrimas yra kiek skirtingas darbas, nei paprastų reprezentacinių interneto svetainių, kuriose galimi labai įvairūs vaizdiniai ir techniniai sprendimai. Viskas vyksta gana sudėtingai, nes vidinė dalis, paprastai nematoma galutiniam vartotojui, sudaro 50-70 proc. viso projekto apimties. Tai, ką mato žmogus, atėjęs nusipirkti išmaniojo telefono ar stilingų marškinėlių, yra tik dalis viso to, kas slypi po keliais slaptažodžiais ir SSL sertifikatu. Kai išorinė dalis tokia nedidelė, akivaizdu, kad jai planuojama mažiau resursų. Dizaino sukūrimas kainuoja gana daug, tad retas kuris verslininkas, vystantis internetinę prekybą, gali tai sau leisti.
Tai tik viena iš daugelio priežasčių, dėl ko unikalumas nustumiamas į tolimesnį prioritetų sąrašo kampelį. Kita svarbi priežastis – automatika.
El. parduotuvė turėtų būti kaip robotas, kaip internetinė prekybos spinta su sausainiais šokoladukais ar skardinėmis gaiviųjų gėrimų. Įmetei pinigėlį, pasirinkai norimą prekę ir besisukanti spyruoklė ją išstumia. Elektroninės komercijos tikslas – automatizuoti kiek įmanoma daugiau projektų, kad kuo mačiau reiktų projektų vadovo įsikišimo. Užsisakė žmogus televizorių, už jį susimokėjo, kurjeriai iš karto gavo nurodymą pristatyti tiesiai iš tiekėjo sandėlio į pirkėjo namus ar biurą. Viskas – nereikia jokio kito darbuotojo įsikišimo. Eshopų kūrimas išsprendžia šią problemą, bet kartais reikalingas ir žmogiškasis faktorius. Dėl to automatika ne visada veikia sklandžiai.
Kad viskas veiktų sklandžiai, būtina sukurti el. parduotuvę taip, kad joje viskas būtų aišku, kur eiti, ką spausti ir kaip pirkti. Patogumas yra svarbiau už viską, nes tik taip mažėja vartotojų nepasitenkinimas ir gerėja pardavimai. Beje, vartotojų nepasitenkinimo visiškai panaikinti neįmanoma, tačiau jį reiktų laikyti mažesnį nei 5 proc. Tai normalus gero aptarnavimo ženklas.
Kad ehopas būtų patogus naudoti, dažnai tenka samdyti ir UX specialistą. UX – User Experience – tai speciali analizė, kaip vartotojas naršo puslapį ir kaip padaryti, kad pardavimas įvyktų per kuo mažesnį skaičių paspaudimų. Kuo daugiau spausti reikia, tuo pardavimas sudėtingesnis ir pirkėjas tokios praktikos bijo. Jis gal ir įsigis pirmąją prekę, tačiau kitą kartą grįžęs labai gerai pagalvos, ar verta pirkti nepatogioje aplinkoje, net kai kaina keliais eurais mažesnė lyginant su konkurentais, pardavinėjančiais tą pačią ar panašią prekę. Štai todėl eshopų kūrimas tampa sudėtingu darbu, kuris įkandamas ne visiems specialistams.