Paskutinės minutės pasiūlymai nėra atgyvena. Tai nėra ir kas nors atgrasaus. Priešingai! Paskutinės minutės kelionės – dominančios ir vertinamos kaip galimybė sutaupyti.
Informacijos apie pasiūlymus ieškoma dėl galimybės sutaupyti? Ši priežastis neabejotinai patenka tarp svarbiausių. Kodėl? Na, argumentų apstu: ne kiekvienas gauna tūkstantinį atlyginimą; ne kiekvienas linkęs daug išleisti kelionėms; ne kiekvienas mėgsta ilgai planuoti, o džiaugiasi radęs ką nors greito ir kartu pigaus; ne kiekvienas žino, ką veiks po pusmečio, todėl mano, kad paskutinės minutės kelionės yra geras variantas, nes keliaujama kone „čia ir dabar“.
Apie spontaniškumą
Gausu pasiūlymų internetu: paskutinės minutės kelionės čia gali būti itin pigios, o maršrutai – nepaliekantys abejonių. Kaip teigiama, tai puikus pasirinkimas spontaniškiems keliautojams. Žvilgtelkime į žodyną. Sukeltas vidinių paskatų, jėgų, pagrįstas savaiminiu judėjimu, savaiminis, savaimingas – tokie apibūdinimai priskiriami žodžiui „spontaniškas“. Gal tai ir neatitinka mums įprasto suvokimo, kad spontaniškas – kas nors, kas vyksta greitai, be išankstinio planavimo. Vis dėlto kai kurie žodyne pateikti apibūdinimai – tiesiai į dešimtuką. Pavyzdžiui, „sukeltas vidinių paskatų“. Štai žmogus domisi kelionėmis, o tą domėjimąsi sukėlė būtent vidinės paskatos. Arba be ilgo galvojimo nusprendus apie kelionę atrodo, kad sprendimas priimtas tarsi savaime (žodynas ir skelbia: „pagrįstas savaiminiu judėjimu, savaiminis, savaimingas“).
Domėjimasis konkrečiomis kelionėmis
Kalbant apie keliones vertėtų paminėti du punktus. 1. Ieškoma informacijos apie paskutinės minutės keliones. 2. Ieškoma konkrečių paskutinės minutės pasiūlymų. Pirmu atveju svarbus pats principas, kelionių organizatoriai. Antru atveju dėmesys krypsta į konkrečias šalis.
Kad ir kokia informacija jums dabar aktuali, daug kas randama internete. Kaip rašyta kiek anksčiau, čia kelionių kainos gali būti nedidelės. O nedidelė kaina yra stipri paskata leistis į kelią.
Jeigu naudojotės kokio nors organizatoriaus paslaugomis, tikėtina, kad ir vėl ten pat žvalgysitės (aišku, jei nelikote nusivylę).
Kelionės – pomėgis, darbas…
Prieš apibendrinimą – dar pora minčių apie keliones. Vieniems tai pomėgis, o kitiems darbas. Kai kurie šias dvi sritis derina. Sakykim, tinklaraščio autorius vyksta į svečias šalis, savo interneto svetainėje aprašo įspūdžius. Keliauti – hobis. O jei svetainė monetizuota? Jei rašyti tinklaraštį – ne tik pašalinė veikla, bet ir uždarbis? Tuomet kelionės tampa ir pomėgiu, ir darbu.
Be jokių abejonių, asmenims iš keliones organizuojančių įmonių tai yra darbas. Bet vėlgi – jeigu kelionės yra ir pomėgis, tada viskas suderinama. Šnekant apskritai, vykimas į užsienį, apgyvendinimas viešbučiuose ir t. t. yra didelės rinkos dalis. Hobiai ir darbai čia greta vieni kitų.
Įspūdžiai? Jie skirtingi. Kokie veiksniai lemia, ar patiko Egiptas? Kokie veiksniai lemia, ar patiko Turkija? Kas skatina teigti, kad viešbutis buvo geras ar blogas? Kas turi įtakos muziejaus vertinimui? Tai klausimai, užduodami turistams. Bet yra ir kitų klausimų. Pavyzdžiui, į kokią šalį važiuoti. Važiuoti ar skristi? Kiek laiko planuoti? Kokį tam tikros šalies miestą rinktis? Ne paslaptis, kad daugeliui labai rūpi kaina. Tad ir teiraujamasi, kada geriausia užsisakyti, kokios akcijos ir pan.
Ar ši tema kada nors bus išsemta? Vargu. Juk pasaulis vis globalesnis ir globalesnis, norisi pasisemti įspūdžių svetur. Beje, ir gimtinėje yra ką aplankyti, ką pamatyti, kuo pasigėrėti. Tiek Lietuva, tiek kita pasaulio dalis – tai nepaprastumas ir įdomumas.
Paskutinės minutės kelionės populiarios ne veltui
Kaip išsiaiškinome, yra įvairių priežasčių ir argumentų, kodėl paskutinės minutės kelionės gana dažnai tampa paieškos internete objektu. O apskritai ši ir aplink ją besisukančios sritys vertos ne vieno straipsnio ir tikriausiai ne vienos knygos.