Apie tai, kaip dirba odontologai

odontologijos kabinetas

Odontologinės paslaugos gali būti skirstomos į įvairias rūšis. Nuo profilaktinės patikros iki endodontinio gydymo – visa tai prieinama odontologijos klinikos „Angitia“ pacientams.

Galima išvardyti bemaž dešimt paslaugų grupių – kasdien svarbių, kasdien tampančių odontologų darbo dalimi. Tai ir burnos higiena, ir implantacija, ir kitos procedūros. Jų reikšmė bent trejopa:

  1. Viskas daroma dėl pacientų sveikatos.
  2. Procedūros yra susijusios ir su dantų išvaizda.
  3. Kai dantys sveiki ir gražūs, žmogus jaučiasi pakylėčiau, vidinė būsena – lyg pavasarį, net jei metų laikas ir kitas.

Brangiausias turtas

Sveikata yra pirmoje vietoje. Tai brangiausias turtas. O greta yra ir estetiniai klausimai. Viskas glaudžiai susiję. Pavyzdžiui, jei trūksta dantų, iš pirmo žvilgsnio tai estetinė problema. O geriau pagalvojus… ne tik estetinė, mat kramtymas mažiau efektyvus nei su visais dantimis, todėl tikėtini ir virškinimo sistemos sutrikimai.

Kartais net sunku patikėti, kokios glaudžios sąsajos. Lyg ir grožio klausimas, o iš tikro – ir sveikatos. Lygiai taip pat neretai galima patvirtinti, jog sveiki dantys – gražūs.

Ką sako patarlės?

Yra du skirtingi posakiai: „visų galų meistras“ ir „devyni amatai – dešimtas badas“. Derėtų abu šiuos posakius (liaudies išminties perlus) truputį painterpretuoti.

„Visų galų meistras“ – tai frazė, paprastai reiškianti teigiamus, gerus dalykus. Taip apibūdinamas žmogus, kuriam viskas sekasi, kuriam pavyksta visokie darbai.

„Devyni amatai – dešimtas badas“ – jau kitokios, neigiamos konotacijos.

Kodėl iš viso prisiminėme šias frazes ir kuo jos susijusios su dantų gydymu? O, jos čia itin aktualios ir padedančios įsigilinti į kontekstą!

Kartais atrodo, kad odontologai – būtent visų galų meistrai. Jie žino, kaip elgtis su kiekvienu kabinete esančiu instrumentu; žino, kaip turi būti atliekamos vienokios ir kitokios procedūros. Kitaip tariant, yra profesionalai.

Darbų odontologijos srityje esama visokių, reikia išmanyti daug dalykų (nuo higienos principų iki plombavimo ir kt.). Ką ir kalbėti apie dienotvarkės suplanavimą (apie tai šiek tiek vėliau). Vis dėlto pernelyg drąsu pritaikyti patarlę apie devynis amatus ir badą, mat viskas, ką specialistas atlieka, priklauso odontologijos plotmei. Nesiblaškoma tarp odontologo ir padavėjo / statybininko / lenktynininko karjeros.

Dienotvarkė: odontologas yra ir vadybininkas?

Toliau aktualu pratęsti dienotvarkės plano temą, apie kurią užsiminta pastraipa aukštėliau. O pradėti reikia nuo to, jog kiekviena procedūra – vis kitokia, su sava specifika. Galima nuspėti, kiek laiko truks užplombuoti dantį. Galima aiškiai pasakyti, kokia yra profesionalios burnos higienos trukmė. Tačiau ne visada įmanoma nurodyti, kad „x procesas vyks lygiai 20 minučių“ ar „lygiai pusę valandos ir nei minute trumpiau ar ilgiau“. Vadinasi, tenka labai gerai apgalvoti, kiek kokiam vizitui skirti laiko, kiek jo pasilikti atsargai.

Jei visi vizitai būtų „suspausti“, nepasiliekant nei rezervinio laiko, nei apskritai jokios pertraukėlės, darbotvarkė greitai virstų chaosu. Todėl odontologijos klinikose didelė reikšmė teikiama planavimui. Nes kuo sklandžiau viskas vyksta, kuo konstruktyviau įvertinamas laikas, tuo palankiau ir gydytojams, ir pacientams.

Odontologas nėra vadybininkas, bet panašu, kad šie įgūdžiai ne tik nepamaišo, bet netgi labai praverčia, kad kasdienė rutina nevirstų „bėgimu paskui grafiką“.

Besirūpinantiems dantų sveikata

Kad apsilankymas odontologijos klinikoje būtų pozityvus, kad lūkesčiai būtų pateisinti, galite spustelėti www adresą Angitia.lt ir sutarti dėl vizito.

Savalaikis dantų patikrinimas – protinga idėja, apsauganti nuo įvairių grėsmių. Kreipdamiesi į specialistus iš Angitia.lt esate užtikrinti, kad nuo ėduonies ir kitų „baubų“ yra naudojamos veiksmingos priemonės. Šias naudoja ne kažkas „iš gatvės“, o profesionalai. Taip užtikrintumo dar daugiau, laikui bėgant pacientai įsitikina, kuo pasikliauti verta.

Apie lūkesčius ir jų (ne)pasiteisinimą

Visi mes turime tam tikrų lūkesčių. Vizitas pas odontologą taip pat susijęs su lūkesčiais. Vienais atvejais tikimasi, kad bus identifikuota dantų skausmo priežastis. Kitais atvejais numanoma, kad specialistas pateiks tinkamiausią implantavimo variantą. Jei vizitas gana uždelstas, pacientas galbūt nori kuo greičiau įsitaisyti odontologo kėdėje ir išgirsti, jog „dantys visiškai sveiki“.

Kai tikimasi gero rezultato ir kai tikimybė virsta realybe, yra malonu. Kadangi čia nagrinėjame sveikatos temą, realybė ne tik maloni, bet ir naudinga burnos ertmės būklei.

Puiku, jei nuolat vykstama pas tuos pačius dantų gydytojus, nes jais galima pasitikėti. Atkrinta rūpesčiai rinktis naują kliniką, domėtis atsiliepimais ir t. t. Pasitikima tuo, su kuo bendraujama, kas geba išgydyti, patarti.

Odontologija „tada“ ir dabar

Mąstant apie lūkesčius išplaukia dar vienas klausimas…

Odontologija anksčiau ir dabar – vienoda ar skiriasi? Atsakymas greitas ir paprastas: skiriasi. Viskas taip ištobulėję, kad sunku apsakyti. Tačiau… tobulėjant gydymui, didėja ir lūkesčiai. Tai veikiausiai natūralu. Svarbu, kad net ir tada, kai lūkesčių kartelė iškelta aukštai, rezultatas nenuvilia.

Profesionali burnos higiena? Danties plombavimas? Protezavimas išimamais protezais? Procedūros skirtingos, skirtingi ir norai. Nepaisant kontrastų, rezultatų siekiama šimtaprocentinių.

Ateityje visa tai bus įvardyta kaip XXI-ojo amžiaus antrojo dešimtmečio odontologija. Ir tikriausiai bus šnekama: „Va kaip anuomet dirbo dantų gydytojai, net ir dabar yra ko pasimokyti.“

No Comments

Post a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.