BVPŽ

Kam naudojamas BVPŽ?

Bendrasis viešųjų pirkimų žodynas, trumpiau vadinamas BVPŽ (angl. Common Procurement Vocabulary – CPV) – tai kodų katalogas, kuris padeda identifikuoti viešųjų pirkimų metu perkamus produktus, darbus ir paslaugas. Šį žodyną sudaro daugiau nei 8000 kodų, kurie naudojami vykdant viešuosius pirkimus visoje Europoje nuo 2008 metų rugsėjo 17 dienos, kai šis buvo patvirtintas Europos Komisijos reglamentu.

BVPŽ pateikti kodai su jų objekto aprašymais, kurių dėka palengvinamas prekių, paslaugų bei darbų identifikavimas ir suvienodinamas jų apibūdinimas. Iki tol kiekvienas žmogus rengiantis konkursą pateikdavo skirtingus, savo supratimu apibūdintus reikalavimus. Dėl to buvo sunku atrinkti tinkamą tiekėją bei suprasti kokių prekių tiksliai norima. Bet nuo 2008 metų norintieji rasti tam tikros prekės kodą gali naudotis paieška pagal atitinkamą žodį ar kategoriją ir tiksliai įvardinti tai ko ieško.

BVPŽ kodai pagrindinis būdas greitai atrinkti tiekėjams aktualius viešuosius pirkimus. Kas dieną pasirodo apie 70 naujų pirkimų pasiūlymų. Nuo 2017 metų liepos 1 dienos, įsigaliojus naujam įstatymui, kad visi didesnės nei 10 tūkstančių eurų vertės pirkimai turi būti viešinami – naujai pateikiamų pirkimų kiekis gali išaugti net iki 300 per dieną. Tokioje masėje konkursų, kodai yra pagrindinis kriterijus, pagal kurį tiekėjai atrenka savo veiklą atitinkančius pirkimus ir svarsto dalyvavimą juose.

Taip pat ir perkančiai organizacijai, konkurso iniciatorei, kodai yra reikšmingi. Priklausomai nuo to kokio tikslumo kodą jie pasirinks, tuo sėkmingesni pirkimai garantuoti. Dažnai pasitaiko, kad gali tikti net ir keli kodai, kurie susiję su perkamu objektu, tokiu atveju patartina naudoti abu, kad būtų didesnė tikimybė tiekėjams rasti konkursą.

Žinoma, darbas su BVPŽ atrodo nesudėtingas ir lengvai įvaldomas. Tačiau, patartina kodų paiešką perleisti tuo besirūpinančioms įmonėms, nes šios remdamosis patirtimi bei jau vykusiais konkursais, parenka reikiamus ir vartotinus kodus konkrečiam atvejui. Todėl galite būti užtikrinti,kad konkursas bus atrastas tiekėjų ir šie pasiūlys tikrai atitinkamas prekes.

Taigi, kodų dėka pagreitinamas paieškos procesas bei suvienodinamas parduodamų objektų klasifikavimas bei apibūdinimas. Tai leidžia pagreitinti tinkamo pirkimo paieškas, ir sutaupyti resursus. Be to populiarėja ir viešųjų pirkimų pasiūlymus atrenkančios įmonės, kurių paslaugos gali padėti efektyvinti įmonės darbą.

No Comments

Post a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.