maistas sportui

Maistas sportui: auksinės svorio mažinimo taisyklės

 

maistas sportui Nutukimas – XXI a. Dievo rykštė, medikai jau seniai skambina pavojaus varpais, kad viršsvoris gali tapti daugelio rimtų ligų priežastimi. Visgi, žmonių, turinčių viršsvorio, skaičius nuolatos auga visame pasaulyje ir panašu, kad tokia situacija džiugina farmacininkus, kurie nuolatos siūlo išmėginti vieną ar kitą svorio mažinimo preparatą. Deja, šiandien nėra jokių stebuklingų tablečių ar mikstūrų, kurios padėtų greitai ir lengvai atsikratyti nepageidaujamų kilogramų. Jei norite sulieknėti, reikia laikytis trijų pagrindinių ir nelaužomų taisyklių: sveika ir subalansuota mityba, fizinis aktyvumas ir tinkamai parinktas maistas sportui.

Svorio metimo esmė – sunaudojamų ir išeikvojamų kalorijų kontroliavimas. Gal skamba sudėtingai, tačiau tai padaryti nėra sudėtinga: savo svorį reikia padauginti iš 24.5, gautas skaičius yra suvartojamų dienos kalorijų norma. Pavyzdžiui, jei žmogus veria 90 kg, jo dienos kalorijų norma yra 2205 kcal. Jei laikantis tokio rėžimo svoris nekrenta pirmas tris savaites, reikia suvartojamas kalorijas sumažinti 300 kcal. Kita vertus, nereikia persistengti, per savaitę galima numesti ne daugiau nei 1 kg, kitu atveju numesti kilogramai gali grįžti.

Subalansavus mitybą, nereiktų pamiršti ir fizinio krūvio. Jei viršsvoris didelis, geriau treniruotis, prižiūrint treneriui, kuris sukurs individualią treniruočių programą, atitinkančią žmogaus fizinį pasirengimą ir sveikatos būklę. Be to, jis parinks ir tinkamus sporto papildus. Maistas sportui gali padėti ne tik greičiau pasiekti norimus rezultatus, bet ir pagerinti bendrą savijautą, pakelti tonusą, sumažinti raumenį įtempimą ir skausmą. Tiesa, reiktų atminti, kad maistas sportui efektyviausiai pradeda veikti po 3-6 mėn. reguliaraus jų vartojimo.

Būtina atminti:

  1. Niekada nesilaikykite žurnalinių dietų. Jų rezultatas trumpalaikis ir numesti kilogramai grįžta su kaupu;
  2. Mitybos planas – tai planas visam gyvenimui, o ne trumpalaikė dieta;
  3. Nepamirškite pusryčių, tai svarbiausias dienos valgis. Valgykite sveikai ir sočiai;
  4. Turėkite „laisvadienius“: kas dvi savaites darykite tinginio dieną, jos metu galite valgyti viską, ko tik norisi, tačiau po jos turite iš karto grįžti prie savo mitybos;
  5. Maistas sportui nėra maisto pakaitalas, todėl jį derinkite prie savo mitybos plano, o ne priešingai;
  6. Niekada nepirkite maisto papildų iš antrų rankų, įsigykite juos specializuotoje parduotuvėje, atminkite, kad skūpus moka du kartus;
  7. Visada prisiminkite, kad sveikata – didžiausias turtas, negailėkite jai nei laiko, nei pinigų.

No Comments

Post a Comment