Articles Tagged with remontas

Kuo kondicionieriai pranašesni už kitą šildymo įrangą?

kondicionieriaiOro kondicionieriai – nepamainomi pagalbininkai ne tik namuose, bet ir ofise ar gamybinėse patalpose. Klaidinga manyti, kad oro kondicionieriai vien tik šaldo orą. Tai toli gražu ne tiesa. Oro kondicionieriai skirti perskirstyti orą, tačiau turi galimybę tiek jį sušildyti, tiek ir sušaldyti. Kondicionieriai pagal savo sandarą ir montavimo būdą yra skirstomi į kelis skirtingus tipus – jie būna mobilūs, sieniniai ir šilumos siurbliai.

Kuo oro kondicionieriai pranašesni už paprastus šildytuvus ar ventiliatorius? Kodėl jiems nusileidžia įprasti radiatoriai? Tiek šildytuvai, tiek ir radiatoriai kaitina patalpoje užsistovėjusį orą ir taip jį sušildo. Tačiau pagrindinė problema, kuri nutinka – oras be galo išsausėja. Nukritus oro drėgmės lygiui gali tapti sunku kvėpuoti, išsausėti oda, prasidėti įvairios alergijos. Įdomu, kodėl taip nutinka? Mat įprasti šildytuvai judina tik patalpos viduje esantį orą. Tada nors patalpa ir tampa šilta, tačiau norisi įsileisti gryno oro atidarius langą ar balkono duris. Taip labai greit nukrenta patalpos temperatūra, tad, galima sakyti, šildomas yra laukas. Tuo tarpu oro kondicionierių išorinis modulis turi sąlytį su lauku, tad į patalpas patenka šviežias ir gaivus oras iš lauko, kuris prieš patekdamas į patalpas būna sušildomas iki įprastos temperatūros. Taigi oro kondicionieriai yra kur kas efektyvesni, nei įprasti šildytuvai.

Tačiau kondicionieriai praverčia ne tik šaltuoju metų laiku, bet taip pat ir vasarą. Dėka begalės įvairių nustatymų galima pasirinkti vasaros rėžimą, kuris leis palaikyti patalpoje norimą temperatūrą. Taip vėlgi iš išorės į patalpą patenka šiltas oras, kuris yra atvėsinamas iki norimos temperatūros. Taigi, kitaip nei naudojant kilnojamus ventiliatorius, patalpa neatšąla iki ekstremalios temperatūros – palaikoma valdymo skydelyje nustatyta temperatūra. Patogu ir tai, kad šiuolaikiniai kondicionieriai yra gaminami su išmaniaisiais valdymo pultais, kurie leidžia taupyti elektros energiją. Pavyzdžiui, patalpai sušilus ar atvėsus iki norimos temperatūros, kondicionieriai pereis į budėjimo rėžimą, tad nereikėtų bijoti išaugusių sąskaitų už šildymą.

Nepaisant visų privalumų, kuriuos turi oro kondicionieriai, nėra vieno universalaus recepto, kokią įrangą pasirinkti namuose. Juolab, kad nors kondicionieriai yra ilgaamžiai, tačiau jie yra brangesni, nei įprasti šildytuvai. Tad galvojant namuose įsirengti kondicionavimo sistemas, derėtų tai gerai apsvarstyti ir pasitarti su profesionalais.

 

 

LED lemputės – itin pamėgtos ir vairuotojų  

led lemputės automobiliuiApie LED apšvietimą esame girdėję daugelis, tačiau vieni nedrįsta išbandyti šių taupiųjų lempučių, kiti nesiryžta pokyčiams ir jiems viskas atrodo gerai taip, kaip yra. Tačiau LED lemputės turi nemažai privalumų, ir jas išbandyti vienareikšmiškai verta. Pavyzdžiui, jos veikia net iki kelių dešimčių kartų ilgiau nei bet kokios kitos lemputės. Skaičiuojama, kad vidutiniškai LED lemputė veikia net iki 50 tūkst. valandų. Paskaičiuota, kad šių lempučių tarnavimo laikas yra maždaug 60 kartų ilgesnis negu įprastų kaitrinių. Antra, jos visiškai nekenkia žmogaus sveikatai, yra atsparios aplinkos poveikiui. Trečia, būtent šios lemputės padeda sutaupyti elektros energijos ir yra draugiškos gamtai. Senosios kaitrinės lemputės kaista, beveik visą elektros energiją jos sueikvoja gaminti ne šviesai, bet šilumai. Taigi tiems, kurie nori 80 proc. efektyviau apšviesti savo namus, patariama rinktis būtent LED lemputes. LED lemputės yra itin efektyvios.

LED apšvietimas suteikia neribotų galimybių, jis padeda sukurti jaukų namų ir efektyvų komercinių patalpų apšvietimą. Šios lemputės gali būti įvairių atspalvių nuo ryškios baltos iki šviesiai gelsvos, priklausomai nuo poreikių. LED lemputes vis dažniau renkasi ir vairuotojai.

LED lemputės automobilių rinkoje – jau nebe naujiena, tačiau automobilių vairuotojai vis dar turi nedaug žinių apie pastarąsias ir jų privalumus. LED lemputės automobiliui – tai šviečiantys diodai. Jos, kaip ir kseoninės lempos, skleidžia panašią į natūralią dienos šviesą. Vis daugiau automobilių gamintojų LED lemputes renkasi pagrindiniams automobilio šviestuvams, nors anksčiau pastarosios buvo parenkamos eksploatuojant rūko žibintus ar stabdymo šviesas.

LED lempučių esminis privalumas – kad jos puikiai apšviečia kelią ir pagerina matomumą net iki kelių kartų. Žmogaus akys pratusios prie natūralios baltos dienos šviesos, o ne prie gelsvo atspalvio šviesos, kurią skleidžia senosios kartos automobilinės lemputės. Daugiau šviesos lygu daugiau saugumo kelyje važiuojant neapšviestose vietovėse, kur matomumas itin prastas. LED lemputės automobiliams taip pat yra draugiškos gamtai, nes veikia ilgai ir patikimai, eikvoja labai nedaug energijos. Išbandę šias lemputes vairuotojai daugiau nenori rinktis jokių kitų alternatyvų.

Plastikiniai langai Kaune

plastikiniai langai KaunePlastikiniai langai yra vienkartinė prekė. Vieną kartą įsigijai, sumontavai ir gali juos pamiršti. Juk plastikinių langų nauda akivaizdi – šiluma, praktiškumas ir izoliacija yra tiesiog puiki. Nepaisant to, Lietuvoje vis dar apstu namų be plastikinių langų, todėl gamintojams darbo yra tikrai nemažai. Plastikiniai langai Kaune gaminami jau du dešimtmečius ir galo tikrai nematyti.

Kodėl ne visi susidėjo šiuos ekonomiškus ir efektyvius langus? Keletas priežasčių, kurias girdėjome tiesiai iš kalbintų žmonių (dažniausiai kaime).

Brangiai kainuoja, neturiu pinigų… Mielieji, su aritmetika pykstatės greičiausiai. Juk nelabai sunku paskaičiuoti, kiek šilumos iškeliauja per kiaurus senus langus. Įstatę plastikinius langus, krosnį turėsite kūrenti mažiau. Reiškia reikės mažiau ir malkų. Malkas dažniausiai perkate. Mūsų skaičiavimais per metus sudeginate tiek malkų, kiek kainuoja 1-2 langai. Įstačius plastikinį langą, pavasarį ir rudenį kūrenti krosnies nebereikės taip dažnai, nes šaltais vakarais pas jus bus vis dar šilta…

Mano senieji langai dar geri. Kam juos keisti? Senieji langai kada buvo gaminti? Prieš 20-30 metų? Kai kurių stiklai barška papūtus stipresniam vėjui, jau nekalbant apie palangių pralaidumą. Nebūkite naivūs – seni langai yra neekonomiški ir nepatvarūs. Be to jie dažniausiai turi daug rėmų. Atminkite, kad kiekvienas rėmelis ar orlaidė („fortkė“) mažina lango efektyvumą ir termoizoliaciją. Plastikiniai langai orlaidžių neturi, todėl yra daug efektyvesni. Jų žiemai plėvele apkalti nereikia…

Jei išdauši stiklą, plastikinis langas brangiai kainuos. Tiesa, išdaužus plastikinio lango nors vieną iš stiklų reikia keisti visą paketą, nes viduje yra prileista argono dujų, kurios, langui dužus ar įskilus, išteka ir nebeužtikrina norimo efektyvumo. Bet langų daužyti juk nereikia Be to visada galima užklijuoti apsauginę plėvelę arba pastatyti grotas, langines, kad apsaugotumėte langus senais patikrintais būdais.

Mediniame name atrodys nekaip tas plastiko rėmas. Jei namas rastinis ir rinksitės baltą plastikinį rėmą, žinoma, kad jis atrodys nenatūraliai. Dėl to ir gamintojai siūlo kitokių spalvų rėmus, o taip pat ir specialius lipdukus, kurie klijuojami ant lango rėmo ir atrodo, kad jis medinis arba bent jau panašios spalvos, ne baltas. Truputėlis išmonės ir plastikiniai langai gali atrodyti puikiai. Juk ir dažyti juos galima.

Plastikiniai langai Kaune gaminami pagal geriausias tradicijas ir patirtį, kurią pavyko sukaupti per pastarąjį dešimtmetį, kai prasidėjo langų keitimo bumas. Tikėtina, kad artimiausiu laiku visi Lietuvos namai turės plastikiniu langus, kurie bus efektyvūs ir stilingi.

Ir pabaigai – video, kaip plastikiniai langai prisideda prie aplinkos apsaugos.

Mediniai langai ir plieniniai su jais susiję rūpesčiai

mediniai langaiŽiniasklaida skelbia paprastą žinią: mediniai langai – prabangos prekė. Nusipirkai ir visam gyvenimui. Iš dalies tai yra tiesa, tačiau vien tik nusipirkti kokybiškus medinius langus nepakanka. Perkantieji medinius langus susiduria su labai „kietais“ rūpesčiais, kurie lyg nuotakos šleifas eina paskui kiekvieną langą.

Norite pirkit medinius langus? Štai, ko jums DAR reiktų tikėtis.

Projektavimo bėdos

Mediniai langai dažnai yra daromi pagal užsakymą. Tai reiškia, kad jie suprojektuojami būtent jūsų būstui. Nėra kažkokio populiaraus standarto, kurio privalu laikytis. Ne paslaptis, kad šiaurinėje pastato pusėje statomi mažesni langai, o pietinėje – didesni, o gal ir net didžiuliai terasiniai langai. Visa tai reikia įvertinti. Beje, nepamirškite dar ir stoglangių…

Tokie langai turi būti projektuojami itin kruopščiai. O tai užtrunka, be to papildomos išlaidos projektuotojui. Kuriam tenka itin rimta užduotis – sukurti ne tik formas, bet ir parinkti tinkamiausias medžiagas, medžio tekstūras, furnitūrą ir t.t.

Langų transportavimas

Paprastai mediniai langai vežami specialiais automobiliais. Jie pritaikyti langams vežti ir turi specialią konstrukciją, kur langai tvirtinami su itin patikimais įtvarais. Tikrai jų negalima vežti paprastoje lengvojo automobilio priekaboje ar net ant automobilio stogo pritvirtinus dviem diržais. Langų atvežimu pasirūpina montuotojai.

Langų sumontavimas

Mediniai langai montuojami itin kruopščiai ir atidžiai. Jei norite, kad jie tarnautų ilgus metus be jokių problemų, reikia tam skirti ypatingą dėmesį. Kas sumontuos jūsų medinius langus? Tikrai ne kaimynas, ar pažįstamas visų galų meistras. Medinius langus montuoja atestuoti gamintojo meistrai. Kodėl? Todėl, kad yra daugybė reikalavimų, kurių būtina laikytis, kad langai atitiktų garantiniame rašte keliamas sąlygas ir tarnautų numatytą laiką. Jei mediniai langai bus sumontuoti nekokybiškai, jie praleis ir drėgmę ir šilumą, todėl naudos iš jų bus tiek, kiek iš pačių pigiausių plastikinių. Galų gale egzistuoja įvairios montavimo technologijos, kurios yra naudojamos tvirtinant pačio lango rėmus į sieną. Vėliau jų nesimato, tačiau jos labai reikšmingos. Tik patyrę meistrai gali tinkamai pasirūpinti šia dalimi. Atminkite, kad kokybiškos medžiagos kainuoja, tad montavimas gali būti gana brangus.

Mediniai langai – prabangos prekė, tad teks dar turėti nemažai išlaidų, kol jie pradės atlikinėti tai, dėl ko pastatyti ir ką žada gamintojai.

 

 

7 priežastys, kodėl tik kokybiški tepalai tinka jūsų automobiliui

tepalai

Daiktai būna brangūs ir pigūs, kokybiški ir nekokybiški. Lygybės ženklo tarp jų dėti negalima, nes yra daug brangių dalykų, kurių vertė maža, nors vardas garsus, o taip pat yra ir daug pigių, bet kokybiškų prekių, kurios džiugina pirkėjų širdis ir pinigines. Šį kartą norėtųsi rasti tą aukso vidurį, kai kaina neužgožia kokybės ir atvirkščiai.

Automobilių alyva – viena iš tokių prekių. Galima pirkti brangią, tačiau galima ir kokybišką. Ką renkatės jūs? Aišku, kokybę!..

Pateikiame dar 7 argumentus, kodėl būtent kokybiški tepalai yra tinkamiausi jūsų automobiliui.

  1. Tikrai sutaupote, nejuokaujame. Pirkdami kokybiškus tepalus sutaupote ne tiek tepalų, kiek viso automobilio sąskaita.
  2. Saugiau važiuoti. Kai važiuojate greitkeliu 110 km/h greičiu, mažiausiai, ką norėtumėte išgirsti – keisti garsai variklyje, kurie gali atsirasti dėl nekokybiškų tepalų ar jų trūkumo.
  3. Greičiau užsiveda. Tai aktualu ypač žiemą, kai lauke -10-15 laipsnių ir skubate į darbą. Kokybiški tepalai greičiau „įsuka“ variklį ir šis pradeda dirbti greičiau, bei susidėvi mažiau. Kokią alyvą rinktis? Tą, kuri pažymėta …W30 arba …W40, kas reiškia, kad jos savybės išlieka ir prie -30-40 laipsnių šalčio.
  4. Neperkaista. Vasarą yra priešingas efektas – kai alyva užverda, ji praranda savo savybes ir tai gali turėti neigiamos įtakos varikliui, bei kitoms sistemoms. Beje, įkaitusi alyva skystėja, tad esant ne visai sandariai sistemai, dalis jos gali išbėgti jums net nepastebint. Iki kito tepalų keitimo taip galite ir nenuvažiuoti…
  5. Mažiau dega. Kokybiški tepalai yra atsparesni karščiui, todėl net jiems ir degant, išsiskiria mažiau kenksmingų medžiagų, kurios gadina bendras alyvos savybes. Tai aktualu didelius atstumus važiuojantiems automobiliams, kurie tepalus teoriškai turėtų keisti ne vieną, o du kartus per metus.
  6. Taupo degalus. Kai variklis puikiai funkcionuoja, jam reikia mažiau degalų efektyviausiam veikimui. Tai reiškia, kad degalų sąnaudos su kokybiškais tepalais – mažesnės.
  7. Gerina pavarų perjungimą. Kai kurios alyvos yra naudojamos ne tik varikliui, bet ir pavarų dėžėms, o tai pagerina jų darbą. Ypač, kai pavarų dėžė – automatinė.

Grįžkime prie pirmojo argumento – visus kitus sudėję matome, kad kokybiški tepalai taupo automobilį ir neleidžia jam sugesti taip greitai. Taip 10 eurų (1 l talpos 5W40 alyvos bakelio kaina) sutaupo kelis šimtus už priešlaikinį remontą. Pamąstykite, kokią alyvą geriau rinkis…

Kanalizacijos tiesimas ir santechnika: svarbiausi niuansai

santechnikaTinkamai sutvarkyta santechnika ir išplėtota kanalizacijos sistema užtikrina tinkamas komforto sąlygas ir rūpinasi mūsų patogumu. Tiesa, jei norite džiaugtis nepriekaištingu rezultatu, turite bendradarbiauti su profesionalais, kurie įvertinę konkretaus statinio prietaisų išdėstymą, parinks tinkamiausius santechnikos ir kanalizacijos vamzdynų maršrutus.

Paprastai daugiaaukščio statinio vandentiekio santechniką sudaro: magistralės (jomis vanduo pasiekia atskiras statinio dalis), stovai (jie užtikrina vandens tiekimą į skirtingus aukštus), atskirų aukštų įvadai (skirti vandens perdavimui iš stovų į vamzdžius) ir jungiamieji vandens vamzdžiai. Santechnika išdėstoma racionaliai įvertinus ekonomiškumo ir efektyvumo rodiklius. Magistraliniai vamzdynai dažniausiai tiesiami techniniuose aukštuose ir rūsiuose. Jei minėtųjų patalpų nėra, magistralės tiesiamos pogrindžio kanaluose drauge su karštojo vandentiekio ir šildymo vamzdynais. Magistralė, atsakinga už šaltą vandenį, visais atvejais tiesiama kiek žemiau (arba šalia) karštųjų vamzdžių. Vandentiekio stovai gali būti montuojami atviruoju būdu arba būti paslėpti. Šaltojo vandentiekio stovas paprastai tiesiamas karštojo dešinėje. Nepamirškite, kad jei stovai įrengiami gana arti vandens ėmimo taškų, tai aukštų įvadai būna trumpesni, o tai leidžia sutaupyti vamzdynų tiesimui naudojamas priemones.

Santechnika turi ne tik atitikti techninius reikalavimus, bet ir įgyvendinti estetikos niuansus, pvz., svarbiausios vonios kambario santechnikos sudedamosios dalys yra praustuvė, klozetas ir dušas. Visi šie įrenginiai turi būti ne tik patogūs naudoti, bet ir suteikti vizualinį pasigėrėjimą. Renkantis praustuvę, reikia pagalvoti apie skirtingus įrengimo darbus, tačiau praktiškiausias pasirinkimas – praustuvės tvirtinimas prie sienos. Praustuvė gali būti įrengiama su lentyna ar spintele. Montavimo darbai neatsiejami nuo tinkamų tvirtinimo elementų pasirinkimo (silpni laikikliai praustuvės gali neišlaikyti). Siekiant išvengti skilinėjimų ir tarpų, būtina naudoti silikoną ir gumines tarpines. Renkantis klozetą, rekomenduojama atsižvelgti į jo ekonomiškumą, t. y. vandenį taupantys klozetai yra kiek brangesni, tačiau greitai atsiperka. Montuojant klozetą būtina patikrinti jungčių su vamzdynais sandarumą. Klozeto vandens nubėgimo takelis įrengiamas kartu su unitazu arba montuojamas sienoje. Daug klausimų kelia ir dušo montavimas. Prieš imantis darbų, būtina įvertinti drėgmės izoliaciją. Jei vonios kambarys nėra tinkamai paruoštas, įrengiamas dušas su padėklu.

Nepamirškite, kad santechnikos darbai reikalauja praktinės patirties ir teorinių žinių. Jei norite džiaugtis patikima ir ilgamete santechnikos sistema, privalote bendradarbiauti su šios srities specialistais. Prieš pasirašydami sutartį su vienu ar kitu specialistu, visų pirma racionaliai įvertinkite darbininko patirtį, pasidomėkite buvusių klientų atsiliepimais. Prastai sumontuota santechnikos sistema ateityje gali sukelti daug rūpesčių ir pareikalauti didelių išlaidų.

Išskirtiniai D2 coiloveriai Jūsų automobiliui

coiloveriaiNorite, kad Jūsų automobilis važiuotų minkščiau arba kiečiau? Siekiate pagerinti amortizavimo savybes važiuojant įvairiomis kelio dangomis? Išskirtiniai D2 coiloveriai yra tai, ko ieškote. Reguliuojamo aukščio ir kietumo amortizatoriai yra itin kokybiški ir pritaikyti būtent Jūsų automobiliui. Juos nesunku montuoti, o patikimumas – šimtaprocentinis. Nedidelė investicija padarys Jūsų paprastą automobilį stabilesnį ir taupesnį. Coiloverius išbandėme patys ir siūlome tik tuos modelius, kuriems galime suteikti garantijas.

Apie coilovers.lt

Coilovers.lt yra internetinė parduotuvė, siūlanti automobilių mėgėjams kokybiškus coiloverius. Prekiaujame TuningArt, V-maxx, JOM, TA Technix ir kitų žinomų gamintojų coiloveriais – reguliuojamo aukščio ir kietumo amortizatoriais. Taip pat tiekiame ir kitas su amortizavimu susijusias dalis, priežiūros mechanizmus bei priemones. Prekių asortimentas atnaujinamas nuolatos, todėl mūsų pirkėjai turi galimybę įsigyti naujausius modelius ir dalis. Mūsų parduodami coiloveriai yra skirti visiems, kas rūpinasi savo automobiliu, ne tik sportininkams – tik įvertinę kelio dangas ir Jūsų automobilio važiavimo savybes galėsite jį tinkamai paruošti efektyviam važiavimui.

Kas yra coiloveriai?

Coiloveris yra reguliuojamo aukščio ir kietumo amortizatorius. Dažniausiai jis neįeina į standartinę automobilio komplektaciją – naudojami gamykliniai amortizatoriai. Coiloveriai – pirmas žingsnis, kurį reikia žengti, norint automobilį padaryti efektyvesniu ir pritaikytu važinėti stabiliai. Tai angliškas pavadinimas, sutrumpinimas iš „coil spring over shock“ – spyruoklė smūgiams mažinti. Šios detalės pagrindinės funkcijos – reguliuoti automobilio aukštį ir geriau absorbuoti įvairių kelių nelygumus, važinėjant skirtingomis kelio dangomis. Coiloveriai dažniausiai montuojami automobiliuose siekiant padarytui jų važiavimą įvairiomis kelio dangomis efektyvų, taip pat ir tuose, kurie dalyvauja įvairiose lenktynėse – plento, žvyro, šonaslydžio (drift) ir t.t. Jie montuojamai ant visų keturių automobilio ratų. Tai kokybiškai gali padaryti tik patyrę automobilių meistrai.

Aukščio reguliavimas*

Esminė coiloverių savybė – automobilio aukščio reguliavimas. Aukštis reguliuojamas rankiniu būdu priveržiant specialias veržles jau sumontuotiems coiloveriams. Tokiu būdu vos per keliolika minučių automobilį galima paruošti tiek važiavimui plentu, tiek žvyruotu vieškeliu. Norint reguliuoti aukštį rekomenduojama automobilį pasikelti. Kad visų keturių ratų lygis būtų vienodas, meistrai naudoja matuoklius, kurie užtikrina, kad kiekvienas coiloveris būtų nustatytas vienodame aukštyje. Priekinių ratų ir užpakalinių ratų aukščiai gali skirtis.

Amortizavimo reguliavimas

Kita esminė coiloverių savybė – amortizavimo kietumo ir minkštumo reguliavimas. Amortizatoriaus veikimo principas yra paprastas – spyruoklė atsiremia į cilindrą su specialiu tepalu, kuriame „plaukioja“ speciali galvutė, leidžianti lėčiau arba greičiau judėti atraminiam vamzdžiui. Kuo laisviau galvutė juda tepale, tuo važiavimas minkštesnis, kuo sunkiau – kietesnis. Išorinėje coiloverio dalyje yra varžtelis, kurį pasukus reguliuojamas minkštumas ir kietumas. Jis pasukamas pirštais. Skirtingi gamintojai leidžia skirtingus pasukimų intervalus, tad minkštumo ir kietumo reguliavimas priklauso nuo pasirinkto coiloverių modelio.

Keičiamos spyruoklės

Siekiant pagerinti amortizavimo savybės važinėjant skirtingomis kelio dangomis, reikalingos skirtingų matmenų spyruoklės. Coiloveriai turi unikalią savybę – spyruokles pakeisti kitomis galima vos per keletą minučių dėl itin paprasto ir lankstaus spyruoklių tvirtinimo mechanizmo. Tiesiog atsukate viršutinį tvirtinimo pagrindą ir nuimate spyruoklę su apsauginėmis gumomis, o jos vietoje uždeda kitą – su mažesniais arba didesniais tarpais ir pritvirtinate viską atgal. Jei dedate ilgesnę spyruoklę, reikia atlaisvinti ir apatines spyruoklės reguliavimo veržles.