Articles Tagged with buhalterija

Bankroto bylos ir jų priežastys

Bankrotas vyksta tada, kai fizinis ar juridinis asmuo nebepajėgia įvykdyti savo finansinių įsipareigojimų. Bankroto procesas pradedamas dažniausiai skolininko arba kreditorių pateiktu prašymu. Visas skolininko turtas yra įvertinamas, ir gali būti panaudotas bent daliai skolos padengti.

Dažnas bankroto atsiradimas yra klientų finansinių įsipareigojimų nevykdymas. Tokia situacija yra ypač pavojinga mažoms įmonėms, kurios yra tiesiogiai priklausomos nuo keletos svarbių klientų, kurie pastoviai perka iš įmonės paslaugas ar prekes. Kai numatytų mokėjimų nepavyksta įvykdyti, atsiranda problemos su pinigų srautais, tad tampa sunku padengti pagrindines veiklos išlaidas ir grąžinti turimas skolas ar įsipareigojimus.

Taip pat, toks iš pažiūros neblogas dalykas, kaip per didelis atsargų kiekis, kuris didina sandėliavimo išlaidas, o jei tai prekė turinti trumpą galiojimo laiką – mažinamas ir likvidumas, gali būti bankroto priežastimi. Neefektyvus atsargų valdymas šią problemą dar labiau padidina, kuri dažnai baigiasi įmonės lėšų trūkumu.

Finansinių išteklių trūkumas, atsirandantis dėl nepakankamos kapitalizacijos – negebėjimo, esant poreikiui, gauti paskolų ar pritraukti investicijų, irgi gali nuvesti į bankrotą. Tai tiesiogiai trukdo augti bei kliudo kasdienei įmonės veiklai. Tai su kiekviena diena artina įmonę prie nemokumo.

Šią problemą gali apsunkinti ir tinkamos valdymo apskaitos praktikos ar sistemos nebuvimas. Neturėdamos aiškaus finansinės priežiūros mechanizmo, įmonės negeba stebėti savo finansinės būklės, priimti pagrįstų sprendimų ar elementariai sutaupyti lėšų, o tai gali atverti platų kelią tiesiai į bankroto bylos rankas. Tad jei norite išvengti bankroto bylos – verta apgalvoti apie buhalterinės apskaitos programos įsigijimą ar kreiptis į šias paslaugas teikiančias įmones. Profesionali apskaita gali padėti išspręsti sunkią situaciją arba ją bent sušvelninti.

Sukčiavimas, nepriklausomai nuo to, ar jis kyla iš įmonės vidaus, ar iš išorinių šaltinių, kelia didelę grėsmę finansiniam stabilumui tapti ne tokiu stabiliu. Įmonės išteklių išeikvojimas ir suinteresuotųjų šalių pasitikėjimo stoka gali baigtis ginčais teismuose ir didžiuliais finansiniais nuostoliais, galiausiai privedančiais organizaciją prie bankroto.

Elementarus šalies ar pasaulinis ekonominis nuosmukis, kuriam būdingas prekių apyvartos nuosmukis, įmonėms gali reikšti gyvavimo pabaigą. Sumažėjusi paklausa mažina ir pajamas, todėl įmonės dažnai atsiduria keblioje padėtyje – jos stengiasi išlikti pelningos ir išvengti bankroto, tačiau ne visada gali pavykti, nes ne viskas priklauso nuo pačios įmonės, bet ir nuo geopolitinių, ekonominių bei kitų veiksnių.

Apskaitos įmonės Vilniuje ir jos pasirinkimas

apskaitos įmonės Vilniuje

Šiandien pakalbėsime kaip gi reikėtų pasirinkti buhalterinių paslaugų įmonę. Juk jų yra labai daug, kiekviena skelbia, kad ji geriausia, tačiau mums, kaip būsimiems klientams svarbu išsirinkti tikrus specialistus. Taigi, nuo ko pradėsime? Pirmiausia, rekomenduojame nusistatyti biudžetą, kurį galėsite išleisti tokioms paslaugoms. Reikia paminėti tai, kad už buhalterines paslaugas mokamas mėnesinis mokestis, kuris kinta nuo daugelio faktorių. Antras darbas tai pasinaudoti įmonių katalogais, “Google” paieška ir susirasti kuo daugiau tokias paslaugas teikiančių kompanijų. Jeigu esate iš Vilniaus, tai visiškai nėra būtina, kad ir jūsų buhalterinių paslaugų įmonė būtų vietinė. Tokios paslaugos gali būti teikiamos online būdu, todėl rinkitės iš visos Lietuvos įmonių. Kuomet prieš savo akis turite sąrašą kompanijų, tada reikėtų paruošti išsamų užklausos tekstą dėl apskaitos įmonės Vilniuje, kuriame būtų jums aktualūs klausimai. Būtinai pasidomėkite, kiek kainuos buhalterinės paslaugos, kuomet įmonėje dirba du darbuotojai ir kada dešimt. Juk niekada negali žinoti, kada aplankys sėkmė ir išaugsite. Tokius dalykus verta planuoti. Paruošus užklausos tekstą jį išsiųskite visoms įmonėms, tik nepamirškite pasirūpinti, kad jos nematytų gavėjų sąrašo. Daugeliui nepatinka, kada klientai protingai elgiasi ir teiraujasi paslaugų visose įmonėse. Bet juk mes ieškome geriausio varianto, todėl viską atlikite tinkamai.

Jau po kurio laiko gausite atsakymus su įmonių komerciniais pasiūlymais. Pats paprasčiausias darbas išfiltruoti įmones pagal jų siūlomas paslaugų kainas. Kadangi turite savo galimą biudžetą, todėl visas brangiasnes kompanijas, tiesiog pašaliname iš sąrašo. Apskaitos įmonės Vilniuje, Kaune ar Klaipėdoje gali pateikti labai skirtingus komercinius pasiūlymus. Nustebsite, kad paslaugų kainos kartais skiriasi kelis kartus.

Vilniuje ir Kaune dažniausiai yra gan panašios kainos, todėl jokių didelių skirtumų nerasite. Tačiau jeigu lyginsime Vilniaus kainas su Klaipėdos ar Panevėžio, tuomet pamatysime aiškų skirtumą. Kartais iš tiesų yra geriau pasirinkti regioninę įmonę, kuri net ir profesionaliau teiks paslaugas. Tokios mažesnės kompanijos dažnai labiau vertina naujus klientus, todėl gali pasiūlyti geresnes sąlygas. Aišku, tai tik prielaida, viską reikia analizuoti. Kainos keičiasi, didėja konkurencija, todėl natūralu, kad kas buvo prieš penkis metus, dabar pasikeitę. Dar vienas svarbus niuansas, kaip jau minėjome, ar buhalterinių paslaugų kompanijos darbuotojai kelia savo kvalifikacija. Jeigu įmonės darbuotojai nesidomi savo sritimi, o tik dirbą monotonišką darbą, tuomet aišku, kad jų teikiamos paslaugos ne bus itin kokybiškos. Tiems, kas nori augti, reikia tokios apskaitos kompanijos, kuri taip pat siekia aukštų tikslų. Tuomet visuomet žinote, kad pasikeitus įstatymams jūs pirmi sužinosite visą reikiamą informaciją.

Jugma
8 657 64300
Konstitucijos pr. 12-202 Vilnius 09308
[email protected]
https://jugma.lt

buhalterinė apskaita

Buhalterinė apskaita mažoms įmonėms

buhalterinė apskaitaMažos įmonės dažnai susiduria su dilema – gana brangiai mokėti už buhalterines paslaugas samdytai įmonei, nusamdyti buhalterį 0,5 etato, ar viską pabandyti susitvarkyti patiems. Pastarasis variantas yra priimtinas tik specialius kursus baigusiems vadovams ir turintiems laiko nuolatos domėtis finansiniais reikalais. Kaip kiti du?

Buhalterinė apskaita yra iš esmės nesudėtinga, tačiau reikalauja tam tikrų žinių ir raštvedybos taisyklių išmanymų. Kitas momentas – atitinkamos dokumentų formos, kurių būtina laikytis pateikiant juos VMI, SODRAI, „Registrų centrui“ ir kitoms institucijoms. Menkiausia klaida gali reikšti ilgas valandas derinimo, o kartais net ir baudas.

Paprastai mažos įmonės samdo buhalterį 0,5 etatu. Jei buhalterio paslaugos įvertinamos minimumu, tai įmonei jis atsieina apie 150-200 eurų per mėnesį. Buhalterinės apskaitos paslaugos įmonėse kainuoja panašiai, tačiau galima rasti ir gana nebrangiai, pavyzdžiui, už 100-150 eurų per mėnesį. Priklauso nuo to, kiek vidinių dokumentų pateikiate. Pagal tai kinta buhalterinių paslaugų įkainiai, nes kiekviena pateikta sąskaita turi būti tinkamai apiforminama ir suvedami jos duomenys. Tas pats su autorinėmis, darbo sutartimis. Kuo daugiau darbuotojų, tuo buhalterinė apskaita kainuoja daugiau. Dėl šios priežasties reiktų kainas lyginti. Jei buhalterei mokate 200 eurų (neatskaičius mokesčių) ir ji apsidirba puikiai su 10 darbuotojų turinčios įmonės buhalterija, tai mokėti 200 eurų už buhalterines paslaugas įmonei yra beveik nerealu. Tiesa, buhalterė gali viena nesusitvarkyti su 20 žmonių įmonės buhalterija, tuo tarpu įmonės pajėgumai tai leis padaryti visiškai efektyviai. Kiekvienu atveju reiktų pasiskaičiuoti, kas apsimoka labiau.

Buhalterinė apskaita mažose įmonėse nėra labai sudėtinga. Naujoms įmonėms yra gana ramu, nes pirmaisiais metais VMI pažada jų nebausti, o bendrauti, konsultuoti ir pradėti. Toks geranoriškumas yra labai sveikintinas. Viskas labai logiška – kam apkrauti pradedantį verslą baudomis ir jį sužlugdyti, jei galima iš jo gauti mokesčius nuolatos ir taip pildyti valstybės biudžetą, mažinti bedarbystę?

Problemos kyla keičiantis tam tikriems teisės aktams arba tiems, kas visais įmanomais būdais siekia pasinaudoti lengvatomis. Mokesčių lengvatos turi labai blogą savybę – jos tam tikru metu baigiasi ir verslininkai niekada tam nebūna pasiruošę. Prisiminkite, koks ažiotažas kilo dėl MB mokesčių lengvatų atšaukimo…

Mūsų patarimas – pasikonsultuokite su patyrusiais finansininkais, kurie padės jums rasti aukso vidurį ir nuspręsti, kaip bus patikėta jūsų įmonės buhalterinė apskaita.