Articles Tagged with SEO ekspertai

Kaip patiems išmokti SEO principų?

seoTaip, tai darbelis ne iš lengvųjų. SEO nemokoma jokiuose universitetuose ir kolegijose. Tai gali būti vienos paskaitos tema rinkodaros kurse, tačiau ne ištisas semestras. Nors mokytis tikrai būtų ko. Ką daro svetainių savininkai – mokosi patys. Labai įdomu tai, kad SEO yra ta sritis, kurios išmokti galima internete patiems. Aišku, viską patikrinti reiktų praktikoje, o tai nėra labai sudėtinga – susikuriate nemokamą tinklaraštį ir eksperimentuokite į valias.

Šiame straipsnyje pakalbėsime apie tai, kaip reiktų mokytis pagrindinių SEO principų.

1 žingsnis. HTML pagrindai.

Ne, kodo rašyti jums nereikia. Tai nykstantis užsiėmimas. Realiai jums pravers tik bazinės žinios. Jums reikia gerai išmokti HTML pagrindus, kurie yra susiję su nuorodų rašymu. Kam? Kad bet kada savo turinio valdymo sistemoje galėtumėte tekstą perjungti į tekstinį rėžimą ir pakoreguoti keletą nuorodų. Jums reikia žinoti, kaip prašyti tokius dalykus:

  • Nuoroda naujame lange;
  • Nuoroda su pavadinimu;
  • Kanoninė nuoroda (canonical);
  • Nuoroda ant paveikslėlio;
  • Nuoroda į tam tikra teksto vietą (anchor);
  • Nuoroda, kurios paieškos robotai turi nesekti;
  • Ir pan.

Tada reiktų susipažinti su teksto formatavimo kodais – teksto dydžio padidinimu, H1, H2, H3 antraštėmis, teksto pajuodinimu ir t.t. Tai SEO darbe praverčia.

Kaip aprašyti paveikslėlius? Tai irgi plati tema, kurią teks pastudijuoti.

Lentelių kodų mokytis tikrai neverta – tam yra WYSWYG redaktoriai. Taip pat nereikalingi ir kiti HTML elementai. Arba prireikia jų labai retai.

2 žingsnis. Tinklalapio struktūra.

Turite suprasti, kaip keli HTML puslapiai yra sujungti į vieną svetainę.

Kokia turi būti tinklalapio struktūra, kaip padaromas meniu, kokie elementai yra reikalingiausi, kad puslapis funkcionuotų.

3 žingsnis. Įrankiai.

Įrankiai yra skirti puslapio analizei. Paprastai analizuoti reikia du dalykus – lankytojų elgseną ir puslapio vaizdavimą paieškos sistemoje. Tam realiai reikia dirbti su Google Analytics ir Google Webmaster Tools. Su SEO įrankiais išmoksite dirbti vėliau, nes jų yra nemažai, be to jie pakankamai brangūs. Bandomosios versijos paprastai turi labai ribotas galimybes.

4 žingsnis. SEO turinys.

Jums reikia sužinoti, kaip optimizuoti turinį, kas yra raktiniai žodžiai. Taip pat koks turinys yra gerai vertinamas, kaip rašyti tam tikro formato tekstus.

Turinio kūrimas – viena iš svarbiausių SEO mokslų dalių, nes būtent nuo to priklauso, ar sugebėsite patys pasidaryti SEO. Jei rašyti jums nesiseka, visada teks samdyti tekstų kūrėjus arba profesionalias SEO agentūras. Tai labai svarbu, nes nuo to priklauso ir vidinis, ir išorinis SEO.

5 žingsnis: Atgalinių nuorodų rinkimas.

Iš kur gauti atgalinių nuorodų į jūsų puslapį. Tai nedidelis mokslas, tačiau gali prireiktų gerų vadybininko ir derybininko sugebėjimų. Jums reikia įtikinti kitų puslapių savininkus priimti jūsų turinį su nuorodomis į jūsų puslapį. Jei įmanoma nemokamai, jei ne, tai už kuo geresnę kainą.

Nuo to priklauso, ar sugebėsite savo verslo puslapį iškelti į pirmąsias pozicijas ir ten jį išlaikyti.

Visa kita išmokys praktika.

Kur rasti medžiagos studijoms? Jei skaitote angliškai – rasite angliškuose SEO profesionalų leidiniuose ir bendruomenėse. Skaitykite komentarus – juose galite rasti daug įdomių minčių ir dalykų. Tik stenkitės atskirti reklamą, nuo naudingos informacijos.

Ekspertai, kurie privalo dalyvauti svetainės kūrimo procese

SEO ekspertaiSvetainė ir internetinė parduotuvė  tai įmonės veiklos erdvė arba vizitinė kortelė, prie kurios gimimo, kaip įprastai, prisideda programuotojas, grafikos dizaineris ir turinio kūrėjas (žinoma, darbus kuruoja paskirtas vadovas). Tačiau, dažniausiai, praleidžiame vienas iš svarbiausių šios komandos grandžių – SEO (svetainės optimizavimas paieškos sistemoms) ir UI ( angl. „Usability” – svetainės patogumo) ekspertus. Deja, juos prisimename gerokai vėlai, o specialistams tenka gesinti jau spėjusius įsiliepsnoti gaisrus.

UI ekspertas – svetainės kūrimo procese

Svetainės arba internetinės parduotuvės kūrimo procese atliktas svetainės patogumo testavimas ir ištaisytos probleminės vietos pagerina svetainės lankomumo rodiklius mažiausiai du kartus.

„Usability” ekspertas tiria svetainės patogumą iš vartotojo pozicijos. Įgudusi eksperto akis gali nustatyti svetainės funkcionalumą bei atlikti efektyvumo vertinimus ir taip sumažinti galimų projekto problemų skaičių iki  95 proc. (maždaug tiek pat kiek abejotino plauko šarlatanas sukurti).

Kita vertus, ekspertas ne tik išskiria stiprias ir silpnas projekto puses, bet prisideda prie klaidų šalinimo. Juk kiekvienas internetinis projektas yra unikalus, o jo vartotojas į iškilusius nesklandumus reaguoja individualiai. Nesinori prarasti kliento dėl nepatogios puslapio navigacijos, ar kitų, iš pirmo žvilgsnio „neesminių” dizaino klaidelių.

Kodėl UI testavimo negalima patikėti kaimynei, kaip potencialiai vartotojai? Todėl, kad „Usability” testavimas yra tyrimas, paremtas metodikomis ir objektyviems rezultatams gauti reikia ekspertinių žinių.

klask eksperto
klask eksperto

SEO ekspertas

Daugiau nei 90 proc. interneto vartotojų prekių, informacijos arba paslaugų paiešką pradeda „Google” arba kitose paieškos sistemose. Todėl, kaip niekad svarbu patekti tarp pirmų trisdešimties įmonių sąrašo (t.y. į pirmus tris paieškos rezultatų puslapius). Konkurencinę kovą laimėti padeda SEO ekspertai.

Profesionalus SEO ekspertas ištirs konkurentų svetaines, atrinks raktinius žodžius ir atliks kitas svarbias funkcijas, tokias kaip: analizė, SEO auditas, vidinis ir išorinis optimizavimas, svetainės SEO palaikymas.

Visgi, internete klesti šio sektoriaus rinka ir bet kuris šarlatanas gali pasivadinti SEO ekspertu. Deja, tokie „ekspertai”, dažniausiai, tik pakenkia svetainei ir gali pridaryti rimtų nuostolių kliento verslui. Todėl savo svetainę arba internetinę parduotuvę patikėkite tik ilgametę patirtį turintiems ekspertams, kurie gali užtikrinti aukščiausius ir ilgalaikius rezultatus, o jų portfolio jau puošia sėkmingi projektai.